کامپیوتر و شبکه
 
 

فضای تبادل پیامک و یا پیام‌چندرسانه‌ای و هک تکنولوژی بلوتوث تلفن همراه بیشترین میزان پرونده‌های جرایم رایانه‌ای را به خود اختصاص داده است.

 

%هک بلوتوث و پیام‌های کوتاه و چندرسانه‌ای در صدر جرایم

 

ولی‌الله قدیمی – کارشناس رسمی دادگستری در حوزه جرایم رایانه‌ای – با بیان این مطلب درباره نحوه بررسی مصادیق جرایم رایانه‌ای اظهار کرد: کمیته‌ای به نام بررسی مصادیق جرایم رایانه‌ای که وظیفه تشخیص و بعد از آن درصورت صلاح‌دید اعلام مصادیق را دارد، موجود بوده و شامل نمایندگانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دادگستری، اطلاعات و نیروی انتظامی است.

وی با بیان این‌که نوع محیط در بروز جرایم تأثیرگذار است، درباره برخی محیط‌های معمول ارتکاب جرم رایانه‌ای، گفت: تلفن‌های همراه، چت روم‌ها، اینترنت، فایل‌ها و محتوای الکترونیکی محیط‌های رایج بروز جرایم در ارتباط با رایانه هستند.

او معتقد است که فضای تبادل پیام چندرسانه‌ای، پیامک و هک تکنولوژی بلوتوث تلفن همراه بیشترین میزان پرونده‌های جرایم رایانه‌ای را به خود اختصاص داده است زیرا به واسطه این تجهیزات افراد می‌توانند به حریم خصوصی دیگران وارد شوند و با انتشار آن‌ها علیه خود افراد استفاده کنند.

این کارشناس ادامه داد: بسیاری از محتواها بر بستر وب وجود دارد که مقدسات و اعتقادات مردم را نشانه گرفته است که این محتواها شامل جریان‌های انحرافی، فراماسونری و بهایی‌ات می‌شود.

او درباره انواع جرم‌ها نحوه و رسیدگی به آن‌ها خاطر نشان کرد: زمانی که جرم مشهود است، مدعی‌العموم پیگیری را انجام می‌دهد و در راستای آن دستگاه‌های انتظامی وارد کار می‌شوند و فیلترینگ سراسری را آغاز می‌کنند، در حالی که برای شاکی خصوصی دستگاه‌های امنیتی موضوع را پیگیری می‌کنند و ممکن است در این راستا جنبه‌های عمومی نیز از جرم برداشت شود.

وی رویکرد جدید بانک‌ها، بنگاه‌های اقتصادی و فروشگاه‌های مجازی در راستای تبادل وجوهات نقدی به صورت الکترونیکی را یکی از مهم‌ترین موضوعات حوزه جرایم رایانه‌ای حال حاضر حوزه اینترنت دانست و تصریح کرد: به دلیل عدم رعایت استانداردها، هکرها وارد سامانه‌ها می‌شوند و از اطلاعات شخصی دیگران آگاهی پیدا می‌کنند.

او ادامه داد: هرچند که اخیراً بانک‌ها با استفاده از کیبوردهای مجازی درصدد تغییر در کوهی‌های اصلی هستند تا با واقعیت متفاوت باشد ولی باید دانست که فرهنگ استفاده از راه‌های امنیتی بین مردم جا نیافتاده است و این وظیفه را برعهده سازمان‌ها گذاشته است تا با SSL‌هایشان دسترسی‌ها را مدیریت و با موارد مشکوک برخورد کنند.

این کارشناس در پایان یادآور شد: برخی از سرویس‌دهندگان اینترنت هم در ثبت وقایعی که به محیط آن‌ها وارد و یا از آن‌ها خارج می‌شود، مشکل دارند و موجب می‌شود که کارشناسان جرایم رایانه‌ای نتوانند به درستی وقوع جرم را پیگیری کنند.

 





صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
موضوعات
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان کامپیوتر و شبکه و آدرس officenet.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 137
بازدید کل : 11079
تعداد مطالب : 74
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1